Meer breedband- en interactieve tv-klanten voor KPN
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
KPN kreeg er in het tweede kwartaal 31 duizend breedbandklanten bij en 64 duizend interactieve tv-klanten. Het aantal alles-in-1 klanten steeg met 61 duizend. Inmiddels heeft ruim de helft van de breedbandklanten een ‘triple play’-pakket met internet, bellen en tv, vergeleken met 47 procent een jaar geleden. Veel meer mensen nemen nu ook gecombineerde vast-mobiele bundels af. Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde kwartaalcijfers van KPN.
Groei vast-mobiele bundels
KPN zegt een leidende positie te hebben op het gebied van geïntegreerde dienstverlening in de Nederlandse markt. Om die reden wil het bedrijf zich dan ook sterk blijven richten op de groei van het aantal vast-mobiele bundels.
Bellen en internetten via vast en mobiel van KPN
Ruim een vijfde deel van alle breedbandklanten nemen nu een combinatie van vaste-mobiele diensten af via KPN. Dat betekent dat zo'n 128.000 klanten bellen en internetten via zowel de vaste als mobiele telefoonlijn van dezelfde aanbieder. Dat is een verdubbeling ten opzichte van het tweede kwartaal vorig jaar toen 10 procent van het aantal breedbandklanten een vaste-mobiele bundel afnam.
Klanttevredenheid
Naar eigen zeggen heeft deze groei gezorgd voor een sterke verbetering van de klantloyaliteit en klanttevredenheid.
Downloadsnelheden van minimaal 100 Mbps
KPN bleef ook in het tweede kwartaal investeren in zijn netwerken en IT infrastructuur. Via glasvezel in combinatie met innovatieve kopertechnologieën heeft 60 procent van de Nederlandse huishoudens aan het einde van het tweede kwartaal toegang tot downloadsnelheden van minimaal 100 Mbps of meer. In hetzelfde kwartaal vorig jaar was dat 35 procent.
Ook overstappen op Alles-in-1 van KPN? Start je vergelijking
Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
Regelmatig overstappen naar nieuwe provider scheelt tot wel € 250 per jaar
30 sep Door regelmatig over te stappen, kun je jaarlijks wel € 250 op internetkosten besparen. Toch stapt m...
-
Odido introduceert 5G voor thuis en gaat concurrentie aan met glasvezel
5 sep Odido introduceert in oktober 2024 5G internet voor thuis. Dit snelle internet is beschikbaar in hee...
-
Hoe herken je een onveilig wifi-netwerk?
22 mei Een openbaar wifi-netwerk gebruiken is nooit veilig, of je nu een wachtwoord gebruikt of niet. Wat m...
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...