Nederlander 25 % langer online
Leestijd: 2 minuten
Nederlanders die de afgelopen twee weken op het internet zijn geweest, waren per dag tien minuten langer online dan in een vergelijkbare periode in 1999. Dat blijkt uit een onderzoek van NIPO onder 818 ondervraagden in opdracht van de ilse media groep. Gemiddeld waren de internetters vijftig minuten per dag online, tegen veertig minuten vorig jaar.
NIPO onderzocht ook het gebruik van internet. Vooral het opzoeken van informatie (86%) en e-mailen (68%) blijft populair, gevolgd door gewoon surfen (56%) en downloaden van software en muziek (42%). Chatten zit in de lift (van 10% naar 14%). Vooral onder jongeren is dit een populair tijdverdrijf. Het aantal privé- aankopen via internet is in 2000 toegenomen in vergelijking met
1999. Ruim een kwart van de internetpopulatie heeft wel eens iets gekocht via internet. Mannen tussen 35 en 44 jaar gaven het meest uit op internet. Jongeren kopen nog het minste. Populairste aankopen zijn cd's (44%), boeken (36%) en software (19%).
Zoekmachines
Om het internet te verkennen maken veel internetters gebruik van zoekmachines en portals. ilse wordt door maar liefst 53% van de gebruikers een of meerdere malen per maand gebruikt. (www.ilse.nl) op het internet, volgens NIPO. Vorig jaar behaalde de zoekmachine in een vergelijkbaar NIPO-onderzoek een score van
49%.
De geholpen naamsbekendheid van ilse, bij het Nederlandse publiek, groeide spectaculair van 36 % afgelopen jaar naar 58% dit jaar. CEO en oprichter van ilse Merien ten Houten is zeer tevreden over de resultaten van het onderzoek. "Steeds meer mensen kennen en gebruiken www.ilse.nl. Dat geeft ons een mooie uitgangspositie om een breder toegangsportaal op internet te worden door continue uitbreiding van een gevarieerd dienstenaanbod op onze site."
(bron: Nipo via Nieuwsbank)
NIPO onderzocht ook het gebruik van internet. Vooral het opzoeken van informatie (86%) en e-mailen (68%) blijft populair, gevolgd door gewoon surfen (56%) en downloaden van software en muziek (42%). Chatten zit in de lift (van 10% naar 14%). Vooral onder jongeren is dit een populair tijdverdrijf. Het aantal privé- aankopen via internet is in 2000 toegenomen in vergelijking met
1999. Ruim een kwart van de internetpopulatie heeft wel eens iets gekocht via internet. Mannen tussen 35 en 44 jaar gaven het meest uit op internet. Jongeren kopen nog het minste. Populairste aankopen zijn cd's (44%), boeken (36%) en software (19%).
Zoekmachines
Om het internet te verkennen maken veel internetters gebruik van zoekmachines en portals. ilse wordt door maar liefst 53% van de gebruikers een of meerdere malen per maand gebruikt. (www.ilse.nl) op het internet, volgens NIPO. Vorig jaar behaalde de zoekmachine in een vergelijkbaar NIPO-onderzoek een score van
49%.
De geholpen naamsbekendheid van ilse, bij het Nederlandse publiek, groeide spectaculair van 36 % afgelopen jaar naar 58% dit jaar. CEO en oprichter van ilse Merien ten Houten is zeer tevreden over de resultaten van het onderzoek. "Steeds meer mensen kennen en gebruiken www.ilse.nl. Dat geeft ons een mooie uitgangspositie om een breder toegangsportaal op internet te worden door continue uitbreiding van een gevarieerd dienstenaanbod op onze site."
(bron: Nipo via Nieuwsbank)
Geactualiseerd: vrijdag 18 augustus 2000
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.
Laatste nieuws
-
Regelmatig overstappen naar nieuwe provider scheelt tot wel € 250 per jaar
30 sep Door regelmatig over te stappen, kun je jaarlijks wel € 250 op internetkosten besparen. Toch stapt m...
-
Odido introduceert 5G voor thuis en gaat concurrentie aan met glasvezel
5 sep Odido introduceert in oktober 2024 5G internet voor thuis. Dit snelle internet is beschikbaar in hee...
-
Hoe herken je een onveilig wifi-netwerk?
22 mei Een openbaar wifi-netwerk gebruiken is nooit veilig, of je nu een wachtwoord gebruikt of niet. Wat m...
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...