Netflix groeit naar 65 miljoen abonnees
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
Videostreamingdienst Netflix heeft nu in totaal 65 miljoen abonnees wereldwijd. De afgelopen drie maanden heeft Netflix er 3,3 miljoen klanten bijgekregen. Dat maakt het Amerikaanse bedrijf bekend tijdens de presentatie van de cijfers over het tweede kwartaal van 2015.
De Verenigde Staten zijn goed voor 900.000 nieuwe leden. De overige 2,37 miljoen zijn afkomstig uit andere landen. Netflix verwachtte aanvankelijk een groei van 2,5 miljoen leden in het tweede kwartaal van dit jaar, waarmee het bedrijf zijn eigen verwachtingen overtreft.
Van de 65 miljoen abonnees zijn er 62,7 miljoen die maandelijks voor de dienst betalen. In hetzelfde kwartaal van vorig jaar bedroeg het aantal betalende klanten 47,9 miljoen.
Netflix meldt dat na de lancering van het derde seizoen van serie Orange Is The New Black het bedrijf een recordaantal uren aan video heeft gestreamd, ondanks dat het moest concurreren met de laatste aflevering van Game of Thrones van HBO.
Verder meldt Netflix dat het bedrijf zich wil gaan richten op het toevoegen van eigen films, die in opdracht van Netflix zijn gemaakt. Dit doet het al met verschillende tv-series, waaronder House of Cards en Orange Is The New Black, en met enkele documentaires als Hot Girls Wanted en Chef's Table.
De omzet in het tweede kwartaal van 2015 bedraagt omgerekend rond 1,5 miljard euro, 300 miljoen meer dan hetzelfde kwartaal van vorig jaar. De nettowinst ligt met 26 miljoen dollar fors lager dan een jaar geleden.
Netflix is in 2013 van start gegaan in Nederland. Het succes van diensten als Netflix en HBO zorgt ervoor dat het kijkgedrag en mediaconsumptie nogal verandert. Dit kan op termijn veranderingen aanbrengen in verdienmodellen van omroepen en tv-aanbieders.
Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
Regelmatig overstappen naar nieuwe provider scheelt tot wel € 250 per jaar
30 sep Door regelmatig over te stappen, kun je jaarlijks wel € 250 op internetkosten besparen. Toch stapt m...
-
Odido introduceert 5G voor thuis en gaat concurrentie aan met glasvezel
5 sep Odido introduceert in oktober 2024 5G internet voor thuis. Dit snelle internet is beschikbaar in hee...
-
Hoe herken je een onveilig wifi-netwerk?
22 mei Een openbaar wifi-netwerk gebruiken is nooit veilig, of je nu een wachtwoord gebruikt of niet. Wat m...
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...