Pop-up advertentie steeds minder populair
Leestijd: 1 minuut
Uit een recente meting van Nielsen/Netratings blijkt dat nog geen 10 procent van de online adverteerders gebruik maakt van pop-up advertenties. Dat is net twee procent van de online advertentiemarkt.
Sinds de introductie begin 2001 kregen pop-up ads al vrij snel een negatief imago omdat ze ergernis opwekten bij internetsurfers.
Adverteerders die nog wel met pop-ups werken gebruiken het voornamelijk als direct marketing tool, om traffic naar de site te genereren. Als branding tool wordt de pop-up nauwelijks ingezet. Een aantal adverteerders, waaronder X10, Orbitz en Dell Computer, meent toch nog steeds dat de voordelen van pop-up advertenties de eventuele schade aan het merk overtreffen.
Charles Buchwalter van Nielsen/Netratings voorziet wel dat er in de nabije toekomst nieuwe ontwerpen zullen komen, die minder opdringerig zijn. Bovendien zullen ze beter tegemoet komen aan de wensen en verwachtingen van de consument,zo staat te lezen op Marketing Online.
Laatste nieuws
-
Regelmatig overstappen naar nieuwe provider scheelt tot wel € 250 per jaar
30 sep Door regelmatig over te stappen, kun je jaarlijks wel € 250 op internetkosten besparen. Toch stapt m...
-
Odido introduceert 5G voor thuis en gaat concurrentie aan met glasvezel
5 sep Odido introduceert in oktober 2024 5G internet voor thuis. Dit snelle internet is beschikbaar in hee...
-
Hoe herken je een onveilig wifi-netwerk?
22 mei Een openbaar wifi-netwerk gebruiken is nooit veilig, of je nu een wachtwoord gebruikt of niet. Wat m...
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...