Tele2 biedt hulp op afstand met co-browsing
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
Tele2 biedt haar klanten voortaan hulp op afstand door met co-browsing het scherm van de klant over te nemen om zo een probleem te verhelpen. Tele2 bood de service sinds juni op pilotbasis aan en de eerste resultaten zijn positief.
“Onze collega’s op de klantenservice geven aan dat klanten enthousiast reageren,” vertelt Günther Vogelpoel, directeur consumentenmarkt van Tele2. “We merken dat de first call resolution veel hoger ligt, dat klanten blij zijn dat ze snel en effectief geholpen worden en dat de medewerkers van de klantenservice het op deze manier veel leuker vinden.”
Geen zorgen over privacy
Klanten hoeven zich bij co-browsing geen zorgen te maken over hun privacy. Volgens Tele2 is alles beveiligd volgens de heersende standaarden en iedere sessie wordt opgenomen, zodat achteraf kan worden teruggekeken wat er precies is gedaan. “Bovendien kan de klant te allen tijde met één druk op de knop de sessie beëindigen. Er is dus volledige controle,” vervolgt Vogelpoel. “We realiseren ons dat de service altijd beter kan en daarom zoeken we constant naar mogelijkheden om onze klanten beter van dienst te zijn.”
Instellen en installeren
De hulp op afstand wordt vooral ingezet voor hulp bij e-mailinstellingen, het instellen van draadloos internet, het optimaliseren van internetverbindingen en -snelheden en hulp bij de installatie van programma’s zoals een beveiligingspakket. “Heel veel van dit soort vragen hebben geen direct verband met een probleem met een dienst van Tele2, maar we zijn blij dat we de klant ook hierbij kunnen helpen,” besluit Vogelpoel.
Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
Regelmatig overstappen naar nieuwe provider scheelt tot wel € 250 per jaar
30 sep Door regelmatig over te stappen, kun je jaarlijks wel € 250 op internetkosten besparen. Toch stapt m...
-
Odido introduceert 5G voor thuis en gaat concurrentie aan met glasvezel
5 sep Odido introduceert in oktober 2024 5G internet voor thuis. Dit snelle internet is beschikbaar in hee...
-
Hoe herken je een onveilig wifi-netwerk?
22 mei Een openbaar wifi-netwerk gebruiken is nooit veilig, of je nu een wachtwoord gebruikt of niet. Wat m...
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...