Veel klachten over provider Online.nl
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
Het regent klachten over de provider Online.nl. Honderden consumenten mopperen over te traag internet, geen verbinding, een onjuiste rekening of een slecht bereikbare klantenservice. Dat meldt de Consumentenbond. Al deze klachten zijn binnengekomen in de tweede helft van 2014 op Klachtenkompas.nl.
Onderbezetting klantenservice
Online.nl geeft toe dat er de afgelopen tijd problemen geweest zijn met de levering en de bereikbaarheid van de klantenservice. De provider verklaart dat de introductie van interactieve televisie in mei van dit jaar, voor extra drukte en een onderbezette klantenservice zorgde. "Dit heeft helaas geleid tot langere wachttijden. Afgelopen weken hebben we daarom nieuwe klantenservice-medewerkers aangenomen en getraind", zegt woordvoerder Menno Nagtegaal. Toch ziet de Bond de hoeveelheid klachten niet afnemen. Volgens Babs van der Staak worden mensen van het kastje naar de muur gestuurd.
Ook op Internetten.nl en Totaalwijzer.nl neemt het aantal klachten toe. De grootste klacht is het dure 0900-nummer. Als pluspunt wordt de scherpe prijs/kwaliteit verhouding genoemd. Online.nl staat met Alles-in-1 Start in de TOP 5 goedkoopste Alles-in-1 pakketten.
Onderzoek Telecompaper
Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat Online.nl in november van dit jaar in vergelijking met andere alles-in-1 providers de laagste WoM-score heeft behaald. Deze score geeft aan hoeveel procent van de huidige klanten een provider zou aanbevelen. Op de afbeelding is te zien dat ongeveer 29 procent de provider zou aanbevelen, dit lag een half jaar geleden nog op 37 procent.
Tros Radar
Vorige week besteedde Tros Radar in haar uitzending eveneens aandacht aan de problemen bij Online.nl. Ook hier kwamen klachten binnen. Na de uitzending heeft de aanbieder een speciale pagina geopend waar consumenten een klachtenformulier kunnen invullen en waarop Online.nl haar excuses aanbiedt.
Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
Regelmatig overstappen naar nieuwe provider scheelt tot wel € 250 per jaar
30 sep Door regelmatig over te stappen, kun je jaarlijks wel € 250 op internetkosten besparen. Toch stapt m...
-
Odido introduceert 5G voor thuis en gaat concurrentie aan met glasvezel
5 sep Odido introduceert in oktober 2024 5G internet voor thuis. Dit snelle internet is beschikbaar in hee...
-
Hoe herken je een onveilig wifi-netwerk?
22 mei Een openbaar wifi-netwerk gebruiken is nooit veilig, of je nu een wachtwoord gebruikt of niet. Wat m...
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...