XS4ALL neemt Cistronklanten over
Leestijd: 3 minuten
KPN-dochter Xs4all neemt alle 5.000 zakelijke en particuliere klanten van internetprovider CistroN over. Dit hebben Xs4all en CistroN vandaag bekendgemaakt. De providers hebben een intentieverklaring gesloten. Hoeveel Xs4all voor de ADSL-klanten betaalt, is niet bekend.
Cistron heeft ruim 5.000 klanten, vooral snelle ADSL-abonnementen, maar ook zakelijke hostingklanten en een kleine groep klanten die inbelt. Xs4all, sinds 1998 voor honderd procent dochter van KPN, heeft na de overname ruim 165.000 klanten met een ADSL-verbinding. Daarnaast heeft Xs4all ruim 20.000 zakelijke hostingklanten.
Klanten van CistroN kunnen hun CistroN e-mail adressen blijven gebruiken zolang ze klant zijn van XS4ALL. Daarnaast ontvangen ze meteen toegang tot allerlei experimentele XS4ALL diensten zoals Newszilla, weblogging, webcasting en beveiligd e-mailen. Ook aan de ADSL-verbindingen verandert niets ten nadele van de CistroN-klanten.
Cistron levert verbindingen via BBned en via BabyXL/Tiscali wholesale. Xs4all deed al eerder zaken met BBned voor extra snelle ADSL-lijnen en wil die dienstverlening graag hervatten voor de bestaande Cistron-klanten en mogelijk uitbreiden voor haar eigen klanten.
De ADSL-verbindingen via BabyXL/Tiscali worden tot minstens 1 november 2005 ongewijzigd aangeboden aan de bestaande CistroN-klanten. Daarna wil XS4ALL deze klanten een nieuw, gelijkwaardig aanbod doen.
Cistron Internet Services werd opgericht in 1995 door Danny ter Haar. In 2000 liep het bedrijf zware averij op, net als veel andere bedrijven in de telecomsector. In september 2001 keerde Ter Haar na een periode van afwezigheid terug in het management en heeft hij Cistron opnieuw opgebouwd en naar eigen zeggen tot een rendabel bedrijf gemaakt.
Ondertussen gingen enkele Cistronbedrijven failliet en ontstonden bij de overgang van de boedel naar Concepts ICT grote juridische problemen met e-mailadressen tussen Ter Haar en de nieuwe eigenaar.
Begin dit jaar constateerde hij dat de huidige omvang van CistroN het moeilijk maakt om grote investeringen te doen in personeel en apparatuur. Ook zijn er allerlei nieuwe technische mogelijkheden waarvan het bedrijf qua schaalgrootte niet kon profiteren. Daarom is Ter Haar actief op zoek gegaan naar een koper die de dienstverlening op hoog niveau kon continueren en uitbreiden, met respect voor het bijzondere 'heavy user' karakter van veel klanten.
Over de verkoop aan Xs4all zegt Ter Haar in het persbericht: "Er zijn/waren ooit maar een aantal goede providers. Xs4all is nog steeds 1 van de beste. Als je toch kiest voor afscheid, dan maar voor overdracht aan de beste die je kunt vinden."
XS4ALL is zeer verheugd over de aankoop en ziet in de CistroN-klanten een welkome versterking voor haar eigen groep kritische professionele klanten. Bijvoorbeeld om nieuwe mogelijkheden te kunnen testen en bespreken voordat ze voor een groot publiek worden geintroduceerd. Daarnaast heeft XS4ALL grote bewondering voor de slimme technische innovaties van CistroN. Voor XS4ALL zijn de kleine omvang van de organisatie en de platte organisatie-structuur een belangrijke inspiratiebron bij het organiseren van eigen producten en diensten.
Klik hier voor meer informatie over de verkoop
Laatste nieuws
-
Regelmatig overstappen naar nieuwe provider scheelt tot wel € 250 per jaar
30 sep Door regelmatig over te stappen, kun je jaarlijks wel € 250 op internetkosten besparen. Toch stapt m...
-
Odido introduceert 5G voor thuis en gaat concurrentie aan met glasvezel
5 sep Odido introduceert in oktober 2024 5G internet voor thuis. Dit snelle internet is beschikbaar in hee...
-
Hoe herken je een onveilig wifi-netwerk?
22 mei Een openbaar wifi-netwerk gebruiken is nooit veilig, of je nu een wachtwoord gebruikt of niet. Wat m...
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...