Ziggo verhoogt prijzen van UPC-abonnementen
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
Op 1 juli verhoogt Ziggo de tarieven van de voormalige UPC-abonnementen. Het gaat om een verhoging van één of twee euro. Ook stijgt het tarief voor vaste telefonie. Voor sommige klanten gaat het om een tweede prijsverhoging dit jaar. Klanten worden hierover tussen 12 en 28 mei per e-mail of brief over geïnformeerd.
Tweede prijsverhoging
Op 1 april stegen er ook al diverse prijzen. De prijswijziging had voornamelijk te maken met het gelijktrekken van de voormalige UPC- en Ziggo-diensten. De kabelaar voegde extra zenders toe, waarvan sommige duurder werden en andere voordeliger. De oude Alles-in-1 Basis, Power en Extra Power pakketten krijgen te maken met de verhoging. De huidige Start-, Complete- en Max-pakketten worden niet in prijs verhoogd. Het kan voorkomen dat voor sommige Ziggo-klanten de totale prijs op de factuur twee keer wijzigt. Bekijk het overzicht van de prijswijzigingen.
Campagne voor nieuwe klanten
Tegenover het slechte nieuws voor bestaande klanten, is er goed nieuws voor nieuwe klanten. Per 13 mei is Ziggo een campagne gestart waarbij je de eerste drie maanden 39,95 euro per maand betaalt voor een Alles-in-1 pakket. De actie moet mensen ervan overtuigen dat je bij Ziggo de beste deal kunt krijgen met de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
Vast bellen duurder
Naast de prijzen van pakketten stijgt ook het tarief voor vast bellen van 9 cent per minuut naar 10 cent per minuut. De tarieven voor bellen naar het buitenland veranderen ook in sommige gevallen.
Reden prijsverhoging
De provider laat weten continu te investeren in de verbetering van zijn diensten. “De kosten voor het uitvoeren van deze verbeteringen stijgen voor Ziggo. Een deel van deze hogere kosten berekenen wij door aan onze abonnees", verklaart het bedrijf. Klanten worden tussen 12 en 28 mei geïnformeerd per e-mail of brief. Wel geeft Ziggo klanten de mogelijkheid om tot 1 juli 2015 kosteloos het abonnement op te zeggen.
Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
Regelmatig overstappen naar nieuwe provider scheelt tot wel € 250 per jaar
30 sep Door regelmatig over te stappen, kun je jaarlijks wel € 250 op internetkosten besparen. Toch stapt m...
-
Odido introduceert 5G voor thuis en gaat concurrentie aan met glasvezel
5 sep Odido introduceert in oktober 2024 5G internet voor thuis. Dit snelle internet is beschikbaar in hee...
-
Hoe herken je een onveilig wifi-netwerk?
22 mei Een openbaar wifi-netwerk gebruiken is nooit veilig, of je nu een wachtwoord gebruikt of niet. Wat m...
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...