Zonnet mailbox niet langer gratis
door Els Werkman 34 reacties Leestijd: 3 minuten
Ze zijn er nog, mensen met een gratis @zonnet.nl e-mailadres en bijbehorende mailbox. Lange tijd waren ze ondergebracht bij Tele2. In maart 2020 heeft Tele2 een gedeelte van de Zonnet en Versatel mailboxen overgedragen aan InterNLnet. En die partij gaat ingrijpende wijzigingen uitvoeren. Wat gaat er gebeuren?
Mailbox van Zonnet en Versatel niet meer gratis
Heb je een Zonnet of Versatel mailbox? En heb je een mailtje gehad van Tele2? Dan gelden de aanpassingen voor jou. InterNLnet BV is de nieuwe eigenaar van de mailboxen en e-mail adressen. Deze partij biedt meer service, je krijgt bijvoorbeeld anti-spam- en anti-virus software. Voor die service, het waarborgen van de kwaliteit en voor het onderhoud van de servers gaat InterNLnet een kleine jaarlijkse bijdrage in rekening brengen. En dat is even schrikken. Je betaalde immers nooit iets voor het gebruiken van het @zonnet.nl adres en voor de opslag van de mail.
Mag dit zomaar?
Ja, dat mag, maar niet zonder meer. Een bedrijf mag producten en diensten aanpassen. Ook als het in het nadeel van de klant is. Dit moet wel tijdig aangekondigd worden, zodat je de tijd hebt uit te zoeken wat je wil. In dit geval geldt dat je de tijd hebt tot 1 oktober 2020. Deze periode is inmiddels verlengd tot 1 april 2021. InterNLnet biedt 3 mogelijkheden om het e-mailadres te behouden, de vierde optie is niets doen. Op www.zonnet.nl/aanbieding kun je de betaalde mogelijkheden bekijken. En jouw keuze maken. Als de betaling ontvangen is, dan hoef je verder niets te doen. Dit zijn de opties:
- E-mail behouden - alles blijft bij het oude, kosten € 6 per jaar; daarvoor krijg je wel een veiliger mailbox met gratis spam- en virusfilter.
- E-mail & domeinnaam - actietarief eerste jaar € 6, daarna € 12 per jaar
Je behoudt het e-mailadres en krijgt een eigen domeinnaam. En meer opslagruimte en toegang tot meerdere mailboxen (2GB + 5 mailboxen) plus een onbeperkt aantal e-mailadressen. - E-mail forwarden - € 9 per jaar
InternNLnet stuurt alle e-mails die binnenkomen op jouw Zonnet adres door naar een ander e-mailadres. - Je doet niets, het e-mailadres en de mailbox komen te vervallen op 1 april 2021.
Het komt er in het kort op neer dat je gaat betalen voor een dienst die je in sommige gevallen jarenlang gratis hebt kunnen gebruiken. Wil je dat niet? Dan heb je nog even de tijd om wat te ondernemen. Maak je geen keuze? Dan vervalt op 1 april 2021 het e-mailadres en de mailbox. Dit is daarna niet meer terug te draaien. En zo komt er een einde aan één van de nog langstlopende gratis e-maildiensten uit de tijd dat je nog moest inbellen.
Vragen en onduidelijkheden
Update
15-03-2021 Het opheffen van de gratis mailboxen blijkt te zijn uitgesteld tot 1 april 2021
22-01-2021 Het bedrijf achter Zonnet is spaarzaam met reacties. Wel zijn er op de Zonnet website contact opties gekomen, zo is er een contactformulier en een postadres. Geen telefoonnummer van een klantenservice. Er is een Control Panel, daar kun je de eigen gegevens inzien en beheren, dit staat los van de webmail omgeving.
Als sitemanager telecom ben ik verantwoordelijk voor alle informatie op de telecomvergelijkers. Ik ben telecomspecialist. Weet alles over de telecomproducten en diensten die op Bellen.com en Internetten.nl vergeleken worden. Voordat ik bij de Bencom Group in dienst kwam heb ik van 1996 tot 2006 bij een grote mobiele provider gewerkt. En een jaar bij een kleine zakelijke telecom aanbieder. Hierdoor ben ik inmiddels meer dan 25 jaar werkzaam op de telecommarkt. En kan daardoor met recht een expert genoemd worden.
Reacties (34)
Mijn mailbox geef aan dat hij 100% vol is!
Ik heb heleboel mails weggegooid, maar kan nog steeds geen mail ontvangen.
Mijn mailbox geef nog steeds 100% vol.
Wat moet ik doen?
Groet, Herman
mijn mailbox zou vol zijn, met alle mappen erbij nog geen 300mb.
Dit is echt slecht ja.....
En ook na diverse malen gemaild geen enkele reactie....
Irritaties lopen hoog op.
netjes betaald.
al half jaar kan ik niet inloggen.
tig maal gereageerd echter nooit meer iets gehoord.i
Hi, ik kan sinds gisteren helemaal niet meer bij mijn Zonnet mail en heb wel een abonnement van €6,= afgesloten. Op het contactformulier reageren ze niet en nieuwe eigenaar: Internl.net B.V. Impact 75 te Duiven met telefoonnummer 024-7070500 zegt dat ze mij niet kunnen helpen????
GEACHTE MEDEWERKER/STER: HEB REEDS EEN MAIL GESTUURD EDOCH GEEN ENKELE REACTIE????? HEB VOOR EEN HEEL JAAR BETAALD EN HOOP DAN OOK EEN JAAR TE KUNNEN GEBRUIKEN. " WEET MIJN W A C H T W O O R D " NIET MEER, HOE KAN IK HET OPLOSSEN?????
heb 2x email adres, ben van mijn email adres "...@zonnet.nl" weet ik mijn wachtwoord niet meer. kan ik aub een nieuw wachtwoord KRIJGEN??? u kunt het versturen naar : ...@zonnet.nl
Aub geen persoonlijke informatie op deze openbare plek plaatsen. U kunt het beste contact opnemen met de partij achter Zonnet. https://www.zonnet.nl/
Internetten.nl is op geen enkele manier verbonden aan dit bedrijf. Wij hebben er alleen een berichtje over geschreven.
communicatie met zonnet of versatel is inderdaad onmogelijk.tele 2 kan hier ook niks mee,lekker klantvriendelijk
Hallo Allemaal,
Ik zou juist blij zijn als het email adres-(sen) niet meer zouden werken. Maar tot mijn verbazing werken ze nog allemaal. Allemaal 12345@zonnet.nl
En ik heb ook nog steeds niet betaald. Het is inmiddels 01-02-2021. Zoals ik begrijp. Zolang je niets betaald, blijft je mail adres nog gewoon actief zonder enige problemen of dat je oude mails niet meer te zien is.
Groet,
Sandesh
Hallooo....is er nog iemand aktief bij zonnet die mij ter woord kan staan!!!!??? heb inmiddels betaald voor behoudt mail adres...Kan nog steeds geen mail versturen!!! Waardeloos dit....geen contactnr te vinden om persoonlijk iemand te spreken!!!
Ik ben dankbaar dat ik het tot nu toe gratis heb mogen gebruiken. Ik heb mijn mailbox nu geleegd, ik had tot op heden nog toegang.
Ik had mijn berichten op doorsturen staan, maar dit kon ik sinds de vorige overgang naar een andere provider ook nergens meer terugdraaien. De aanwezige knoppen in de mailomgeving zijn uitgekleed, en deze optie staat er niet meer.
Ik heb er geen vertrouwen in de nieuwe opzet omdat sommige zaken ontbreken in het mail programma en klachten blijven onbeantwoord.
Dat kan 2 dingen betekenen:
- Of men wil helemaal van de Zonnet accounts af
- Of het gaat in de toekomst ook zo werken.
Ik denk dat het niet veel goeds voorspelt.
Voor mij stopt het helaas, omdat het mij zo opvalt heb ik er zelfs geen 6 euro per jaar voor over en daarna 12 euro per jaar.
Gelukkig had ik niet mijn hele mailbestand hier.
Zo zie je maar weer dat je beter belangrijke zaken, mails, documenten, contacten, etc in eigen beheer kunt houden, en niet via een mail programma alles bewaren, zoals ik hier lees bij sommigen. Dat ze helemaal niet meer reageren op verzoeken omdat accounts ineens weg zijn geeft te denken.
Mvg.
Ik nu pas betaald om zonnet te behouden en ik he nu al last met mijn mail
Ik heb 3 dec 2020 aangegeven dat ik zonnet wil behouden en meteen 6 euro gestort.
.
Tot mijn schrik krijg ik vanaf gisteren 15 dec geen mails van zonnet meer binnen.
Wat moet ik doen ?
Ik heb, als antwoord op een mailbericht van het Zonnetteam, aangegeven mijn mailadres bij Zonnet te willen behouden. Ik heb er geen probleem mee daarvoor € 6,00 te betalen. Ik krijg echter geen reactie van Zonnet. Ik heb mijn verontrusting vervolgens laten weten via het contactformulier. Ook daarop geen reactie. Termijnen die het Zonnetteam zichzelf stelt worden overschreden. Het is nu snel 1 januari. Wat kan ik nog doen om mijn mailadres te behouden?
Ik begrijp de logica niet dat de "doorstuur" optie duurder is dan de "behouden" optie. Doorsturen kost een provider toch veel minder (opslagruimte) dan dat je een mailbox met xGB opslagruimte biedt?
Verder is het me niet duidelijk of met de "behouden" optie doorsturen evengoed ook mogelijk blijft, wie weet dat?
hallo,
het wachtwoord van het zonnet mail account weten we niet meer. Heeft iemand gegevens en een manier hoe we daar achter kunnen komen of resettten!!!
zou fantastisch zijn
groet,
Hallo,
Jaren maakte ik gebruik van mijn emailadres via zonnet (...@zonnet.nl). Deze was - zoals ik had begrepen per 1 oktober komen te vervallen. Ik heb daarom een nieuw emailaccount aangemaakt. Maar ook al is het al lang 1 oktober geweest..... ik blijf nog steeds emails op zonnet ontvangen. Hoe kan ik dit emailadres totaal laten vervallen? Graag reageren op @ziggo.nl
H. de Waard
Sinds 28 okt. krijg ik geen mails van zonnet.nl meer binnen. Ik kan ze nog wel versturen.
Help wat te doen?
Ik heb geen toegang meer tot mijn oude e-mail van zonnet. Meerdere vragen gestuurd, maar geen enkele reactie ! Telefoonnummer niet te vinden, dus direct contact opnemen zit er niet in.
Niet erg om te betalen, maar ik wil wel graag beschikking houden over mijn oude gegevens
Hoi, ik heb mijn zonnet niet door laten lopen en geen actie ondernomen, dus ging er vanuit dat het zou stoppen. Echter blijf ik mail ontvangen. Ik doe er niets mee en wacht gewoon tot het stopt. 😉
Verder moet je toch echt bij zonnet zelf zijn voor problemen, lijkt me niet dat ze het “hier” gaan oplossen.
Succes!
Ik heb nooit bericht gekregen dat mijn email adres van zonnet gaat verlopen of dat ik er voor moet gaan betalen.
Mijn verzoek is om het tijdelijk open te zetten zodat de mail in de inbox nog doorgestuurd wordt zodat ik klanten. vrienden en bekenden kan informeren dat ze dit e-mail adres niet meer moeten gebruiken.
Het gaat om het mailadres: ...
Mijn mailbox is nu niet bereikbaar dus ik weet niet of ik nu mailtjes mis.
Ook vind ik het raar dat na 22 jaar deze paar mailboxen gedwongen worden om te betalen maar ja, niet alle bedrijven zijn blijkbaar even klant gericht. Versatel en Tele2 begrepen het blijkbaar wel. Zonde van mijn nostalisch zonnetaccount
Groeten,
Tom
Wij verzoeken u geen persoonlijke gegevens te vermelden in een reactie op een artikel. Dat is daarvoor niet de aangewezen plek. U kunt het best rechtstreeks contact opnemen met Zonnet zelf.
Voor de derde keer proberen of er iemand iets voor mij kan doen aan de problemen met mijn zonnet e-mail adres.
Al ca. 9 maanden kan ik geen e-mails verzenden vanuit zonnet ontvangen lukt wel.
Niemand heeft of geeft mij een oplossing voor dit probleem.
Ook wil ik het voordeligste contract hebben om mijn zonnet e-mail adres te kunnen behouden vmaar welzo dat alles werkt zoals het behoort te werken.
GRAAG SPOEDIG ANTWOORD EN OPLOSSING VAN MIJN PROBLEMEN.
Niek.
Annet, waar moet ik dan een ander mailadres invullen? Ik heb net een gmail adres aangemaakt. En nu?
Zonnet Email omgezet Voor 6 euro, kan er niet bij...
Tig keer bericht - nul reactie.
Een bedrijf wat geld int zonder leveren?
hoe nu verder?
Je moet een ander e-mailadres invullen, dus gmail of hotmail , dus even aanmaken, ook gratis. Daar kwam ik 30-09-2020 achter. Daar komen dan de berichten van zonnet op met betalingsmogelijkheden en codes. Bij mij na vele wanhoopspogingen gelukt en het werkt. Waarschijnlijk doet je box het nog, dus gauw proberen.
Je mag het binnen 30 dagen herroepen, dus als het je niet bevalt kun je er nog vanaf. Succes!
Graag zou ik gebruik willen maken van optie 1
E-mail behouden - alles blijft bij het oude, kosten € 6 per jaar; daarvoor krijg je wel een veiliger mailbox met gratis spam- en virusfilter.
Weet niet waar ik mij moet aanmelden hiervoor, dus probeer ik het op deze manier.
Ik kan mijn mail niet overzetten, vragen naar mailadres en wachtwoord wordt gezegt dat deze onjuist is!
nog driedagen en daarna kan ik niet meer bij mijn mail?
help!
Ik heb op 25 augustus 2020 mijn e mail overlaten zetten naar betaald ( €6) vanaf 2 september kan ik al geen mail meer ontvangen. Ik kan nog wel mail versturen. Conctact gehad met zonnet via het contactformulier en krijg een mailtje terug dat al mijn e-mails standaard nu doorgestuurd worden naar een info@-adres. Het blijkt dat ik dus een domeinnaam heb ( waar ik helemaal niet om heb gevraagd en ik moet inloggen met info@domeinnaam.nl) MAAR IK WIL HELEMAAL GEEN DOMEINNAAM ik wil gewoon dat ik mijn mail binnen krijg op mijn gewone mail adres wat moet ik doen... Ik heb mijn mail nodig maar ben nu dus al 2 weken mailloos.........................ook al weer contact gehad met TELE2 maar zij vertellen mij dat ze niks meer kunnen doen omdat mijn gegevens al zijn over gegaan naar zonnet.nl
Ik probeer al 3 weken in contact te komen met zonnet omdat het niet lukt om mijn mailadres te behouden. het invullen van het desbetreffende formulier wordt onderbroken omdat ik een verkeerd email adres gebruik???????????
dit mailadres heb ik al jaaaaaaren!!!!!!
Hoe kan dit?
k heb van alles geprobeerd om er in te komen en een pakket te kiezen maar lukt niet
geeft iedere keer aan dat ik verkeerd e-mail adres gebruik, wat kan ik doen?
groet klaas
Gaat voor zover men communiceert alleen om de gratis mailboxen van zonnet en versatel, dus heb je een zonnet of versatel mailadres bij je Tele internetpakket blijft de daaraan gekoppelde zonnet- of versatelmail juridisch gewoon in stand - want zo is men het immers schriftelijk met je overeengekomen bij aanvang van de levering. De vraag is dan wel in hoeverre Tele2 uberhaupt nog zicht heeft op welke zonnet of versatel mailadressen bij welke betalende zonnet- en versatel-mailadressen van vaste (betalende!) zonnetklanten horen - die in de loop van de jaren zijn "meeverkocht" door zonnet aan achtereenvolgens versatel, naar tele2, naar t-mobile. Tele2 zegt doodleuk overal dat het "niet meer aan hen is", "want ze hebben alles doorverkocht" aan Zonnet. De vraag is dan in hoeverre vaste klanten van Tele2 met een (of meerdere) zonnet of versateladres(sen) niet ook nu al betalen voor hun mailadres - als onderdeel van hun vaste en ooit contractueel overeengekomen (Tele2) levering. Die zijn dan namelijk nog steeds de verantwoording van Tele2, niet van Zonnet of welke derde dan ook. Vind je nergens terug in de FAQs of online info. Ze vragen er ook niet naar. De webmailsite van beiden (zonnet en versatel) staat nu al losgekoppeld van de Tele2 site en het MijnTele2 platform. Wat me nog het meest bevreemdt is dat Tele2 in strijd met de AVG regulering gewoon hun klantenbestand doorverkopen - en ook nog eens zonder de klant zelf daar eerst van te informeren of om toestemming te vragen. Pas als de handel is doorverkocht krijg je van een derde partij een betaalverzoek - voor een compleet andere dienst tegen verslechterde algemene voorwaarden. Als je Tele2 thuis- of mobiel abonnement afloopt wordt je ongevraagd platgebeld door de scriptgehandicapte marketingmillennials - maar als je ze inzake de #zonnetscam op hun klantverantwoording wil aanspreken geven ze niet thuis. Tele2 (of inmiddels T-mobile) heeft echt geen idee hoe ze hun oudste en trouwste klanten moeten benaderen - laat staan behouden. En dat is vooral erg DOM. Voor die paar euro die ze nu binnenharken per klant kunnen ze nu een marketingbudget van een paar ton gaan optuigen om nieuwe klanten te gaan werven. Want die oude trouwe klanten (sommigen al meer dan 20 jaar) weten inmiddels wel waar die T in Tele2 voor staat.
Dat dit zomaar kan. Je kon als er een probleem of storing was terecht bij de klantenservice van Tele2, dit kon telefonisch of via het forum. Nu reageert er niemand meer, de nieuwe provider verstopt zich achter een formulier. Er staat geen telefoonnummer op de website en het is onduidelijk wie er achter Zonnet zit. Op hetzelfde adres zitten ook andere bedrijven die hosting aanbieden Zit een van die bedrijven achter Zonnet? Het is onduidelijk. Jammer dat het zo gaat. Je hebt geen andere keus dan om het af te bouwen. Eerder opzeggen kan niet (absurd toch?).
Ik heb een mail gekregen van Zonnet dat ik moet gaan betalen voor mijn e-mailadres. Dat is een onaangename verassing, maar het moet dan maar.
Helaas kan ik nergens controleren of het bericht wel echt is. Het oude Zonnet-Tele2 service telefoonnummer is afgesloten, er is geen officiële website met nieuwsberichten er is geen contact te krijgen met een klantenservice.
Is deze mail Phishing? Is het echt?
Daar kan ik geen antwoord op vinden!
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Heb inmiddels ontdekt dat bijna iedere provider extra geld vraagt voor e-mail. Ik had nog een tele2 adres (gekregen bij de overstap naar een nieuw abonnement) en ben dat nu gaan gebruiken, maar nu ook dat hapert sinds donderdag 27/8. Bedrijven zijn alleen nog maar bezig met het onderling aan en van elkaar te verkopen en kopen. Klanten zijn blijkbaar enkel een beurswaarde factor.
Goedendag
Mijn Mailtjes komen niet meer goed aan bij account van ...@ zonnet.nl en reageren ho maar zijn ook niet telefonisch te bereiken vind het een slechte zaak en heb besloten hier niet mee door te gaan Oplichters en schurken zijn het boeven en rad draaiers kortom heb er geen woorden voor .Bij wie kan ik zijn om ze aansprakelijk te stellen voor het missen van sommige mailtjes ??
Vriendelijke groet
Richard de Bie
Laatste nieuws
-
Regelmatig overstappen naar nieuwe provider scheelt tot wel € 250 per jaar
30 sep Door regelmatig over te stappen, kun je jaarlijks wel € 250 op internetkosten besparen. Toch stapt m...
-
Odido introduceert 5G voor thuis en gaat concurrentie aan met glasvezel
5 sep Odido introduceert in oktober 2024 5G internet voor thuis. Dit snelle internet is beschikbaar in hee...
-
Hoe herken je een onveilig wifi-netwerk?
22 mei Een openbaar wifi-netwerk gebruiken is nooit veilig, of je nu een wachtwoord gebruikt of niet. Wat m...
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...