Freedom reviews en ervaringen
Om je te helpen bij je keuze voor een internet aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Freedom geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Freedom. Is Freedom je huidige intermet aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.
Klantervaringen over Freedom
- Bijkomend voordeel is dat je @freedom.nl mailbox niet opgezegd wordt als je toch besluit over te atappen naar een andere provider.
- Soepele snelle overstap
- Bijna nooit storingen
- Alles makkelijk te regelen via eigen dashboard
- Eigen domein bij je verbinding
- Wanneer komt die glasvezel nou? (Dit ligt helaas niet aan Freedom)
- Vriendelijke monteur was er op de afgesproken tijd.
- Als er (nota bene bij oplevering) iets mis gaat, houd de klant zelf proactief op de hoogte.
- Kom de klant tegemoet. Gaat niet om het geld, maar om het principe van delen van de pijn: Ik heb een teleurstellende eerste ervaring, ongemak en extra kosten (databundels), en Freedom wil factureren alsof er niets aan de hand is? Lijkt me niet terecht.
- alle credits zo verloren
- doe wat je beloofd
- Slecht, ongeorganiseerd
- Er wordt over gepraat op het freedom community forum. Heel veel klachten, er lijkt iets gesignaleerd.
- Een serieus begin gaan maken met zes maanden geleden beloofde verbeterpunten.
Na het kiezen van de juiste WiFi instellingen voor mijn omgeving (veel storing van de buren in de Haagse binnenstad) heb ik een betrouwbare en stabiele internetverbinding. Ik hoef niet bang te zijn dat mijn provider mijn internet data doorverkoopt aan derden (VodafoneZiggo, KPN en andere providers doen dit wel).
Snelle overstap gehad van Routit naar Freedom, weinig tot geen problemen.
Nu inmiddels ongeveer 2 a 3 jaar bij Freedom internet en televisie, bijna nooit problemen of storingen.
Overzichtelijk dashboard waar je veel kan regelen, fritzbox is een pluspunt.
Week na "oplevering" nog steeds geen internet.
Nul reactie vanuit Freedom, bij zelf nabellen wordt kortaf en vrij onbeschoft gereageerd dat het probleem bekend is en ik dus niet hoef te bellen. Tegemoetkoming zit er niet in, ik moet maar rustig afwachten en vooral niet klagen...
Quote van review door consumentenbond.nl:
"Freedom Internet wil een goed bereikbare en hoogopgeleide klantenservice bieden in eigen beheer. Hierdoor is Freedom Internet niet alleen interessant voor techneuten die privacy belangrijk vinden, maar ook voor klanten die bereid zijn iets meer te betalen voor goede service. "
Theorie en praktijk.....
Na een melding om hulp bij de helpdesk,
al 11 dagen verstreken zonder enige reactie.
Ik geloof dat Freedom de moed heeft op gegeven
en haar klanten kwijt wil.
Lukt ze al aardig!
Datum van ervaring: 11 maart 2024
Extreem slecht bedrijf. Router kapot maar valt niet onder garantie. Emails blijven al weken onbeantwoord. Klachten afdeling gaat alleen maar in discussie. Blijf hier weg
Erbarmelijke TV dienst ervaring met Freedom TV/Canal Digital alles in 1 pakket. Internet is goed maar TV is hopeloos. De consumentenbond (4mei 2021) heeft Freedom TV als slechtste beoordeeld .
TV problemen zijn talloos (via STB): terugkijken en opnemen hapert, bevriest, start nooit op tijd, start helemaal niet of wordt plots afgebroken. Elke dag weer. Opnames verdwijnen, pauzeknop werkt niet, ondertiteling voor doven en slechthorenden (teletekst 888) kunnen we niet gebruiken muv rechtstreeks TV. Afstandsbediening is slechtste en laagste goedkope kwaliteit, klein en fragiel.
Freedom zelf en de huidige countrymanager Canal Digitaal Nederland, beweren al sinds lang dat het beter kan maar beloofde oplossingen (2020) leiden een half jaar later NOG STEEDS NIET tot structurele verbetering, soms zelfs tot nog meer ergernis en storing. Als we dit hadden geweten hadden we nooit, nooit Freedom TV genomen, wat een totaal waardeloos wanproduct. Blijf alsjeblieft weg van deze ellende, stap niet over.