Youfone reviews en ervaringen
Om je te helpen bij je keuze voor een internet aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Youfone geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Youfone. Is Youfone je huidige intermet aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.
Klantervaringen over Youfone
- Niets
- Alles
- klantgerichtheid is momenteel een 0
- Zolang je geen contact met hun hoeft, gaat het wel prima
- DOE JE WERK!!!
- Help de mens die belt!
- Schuif niet af op iemand anders.
- Geef je fouten toe en zorg ervoor dat je de klant helpt.
- Ik zou niet weten. Gewoon nooit doen hier.
- Normale termijnen hanteren over abonnementen. Niet bij verhuizing stiekem mensen weer een jaar vastpinnen.
- En een fatsoenlijk modem, niet de allergoedkoopste Chinese doos (zo'n Experiabox die KPN (in het verleden?) ook had).
- Bestaan niet
- Klantenservice en communicatie tak
- Aantrekkelijke tarieven op papier
- Zorg voor werkende diensten voordat er gefactureerd wordt
- Train klantenservice medewerkers adequaat
- Zorg voor één vast aanspreekpunt bij problemen
- Reageer inhoudelijk op klachten in plaats van automatische antwoorden
- Stop met factureren en dreigen bij niet-werkende diensten
- Investeer in technische ondersteuning die daadwerkelijk problemen kan oplossen
- Communiceer eerlijk en transparant over problemen en oplossingen
- Goedkoop is duurkoop het zijn geldwolf
- Het zijn ervaren oplichters en maken misbruik van hun klanten.
- Niet
- Alles
De slechteste internet provider die ik ooit gehad heb. Ik hab voor een lange periode internet storingen. Voor Youfone was het niet mogelijk de storingen op te lossen. Maar ik moet de volle maandbedrag betalen. De laatste factuur was fout. Ik heb de klantenservice meerdere keer contacteer, maar heb geen reactie bekomen. Ik heb dan die factuur korrigeerd en betaald. Toch heb ik een mail bekomen dat ik die factuur niet betaald heb. Op deze mail heb ik reageerd. Dan heeft Youfone een tweede mail gestuurd dat ik niet betaald heb. Ik heb Youfone een bewijs gestuurd dat ik betaald heb. Uiteindelijk heb ik dan een reactie bekomen, maar niet op het probleem. Wat Youfone doet is echt niet normaal en fraude.
Na het bladeren en deels lezen van de reviews valt het me op hoeveel negatieve ervaringen er zijn. Het cijfer 9,4 klopt helemaal niet. Ik denk dat het gemiddelde van cijfer 4 nog te hoog is.
Abonnement voor tv en internet afgesloten, maar mijn advies: bespaar jezelf de ellende, doe het niet. Na meer dan drie weken communiceren, word je voortdurend van het kastje naar de muur gestuurd. Onderdeel van het contract dat werd aangeboden bij afsluiten, zoals de gratis installateur, werd geweigerd. Ook mijn verzoek om het contract te beëindigen werd afgewezen. Ik blijf met het probleem zitten en heb nu twee lopende contracten (waarvan ik er één gebruik). Het gevoel van machteloosheid is slopend.
Verhuizing doorgegeven maar aangeven tijdens het gesprek dat ik de officiële verhuisdatum nog niet wist en of het dan direct overging wanneer ik de modem van het oude huis meenam naar het nieuwe huis en daar in het stopcontact stak dat het dan direct geregeld was, antwoord "Ja". Vervolgens kom ik 's ochtends van bed een week later en heb ik geen internet/TV meer. Heen gebeld, half uur in de wacht vervolgens wordt er gezegd: reset je modem maar en wacht een halfuur dan gaat ie t zeker weer doen (medewerker 1). Deed het natuurlijk niet. Weer gebeld, 20 min in de wacht. Medewerker 2 zei oh je modem is stuk ik bestel wel een nieuwe. Aantal dagen later komt deze binnen en werkt niet. Weer gebeld, wederom in de wachtrij, medewerker 3 zei oh je verhuizing is al doorgezet dus kan ik niks meer voor je betekenen.
Kortom geen wifi/internet op ons huidige adres tot aan wanneer we ooit eens gaan verhuizen naar het nieuwe adres. Terughalen van het eerste gesprek konden ze niet want dat was "afgerond" en daarom niet meer te beluisteren.
Een teleurgestelde mail gestuurd maar geen reactie op ontvangen. Meer dan een week later kreeg ik een factuur, deze heb ik geannuleerd. Dag daarna krijg ik direct een mail dat ik binnen 7 dagen moet betalen!!!!
Nog steeds geen antwoord op mijn mail gehad.
Nogmaals bellen, daar werd gezegd ik zal dit overleggen ik zet u in de wacht (25 minuten in de wacht gezeten...) medewerker 4. Maar terugbellen want ja misschien ging er iets mis, medewerker 5 er voor. Die verbindt me door en ook deze medewerker vindt dat het iets is voor een andere medewerker van de technische dienst. Ook hij kon niks voor me betekenen. Hij mocht me niet doorverbinden en ik kon ook niet teruggebeld worden door een manager of iemand anders want de zaak was "afgerond".
Omdat ik er zo klaar mee was wilde ik opzeggen, kreeg ik te horen dat ook dit niet kan omdat het nieuwe abonnement al was ingegaan op de nieuwe locatie en een looptijd had van een jaar!
IK WORD VERPLICHT OM TE BETALEN VOOR IETS WAT IK NIET HEB AANGEVRAAGD!!!!! En ik kan het dus niet meer annuleren want ik heb geen bewijs... Ondanks dat ik zoveel medewerkers heb gesproken.
Vorig jaar 1 oktober (2023) verhuisd naar een tijdelijke woning. Volgens de algemene voorwaarden (zegt men) was dat een nieuw abonnement. Januari 2024 verhuisd naar een wat meer permanente woning, waar al internet aanwezig was. Dus abonnement opgezegd, toen bleek dat dat tot 1 oktober 2024 moest lopen, en dus mocht ik februari-september alsnog betalen. Er is mij beloofd dat het dan automatisch zou stoppen, In oktober alsnog een incasso, daarover in november gebeld, en het zou rechtgezet worden. Bevestigingsmail gekregen. Nu alsnog weer een incasso, met allerlei aanmaningen en dreigingen.
Ik ben weg gegaan bij youfone op 20 oktober maar de laatste factuur liep door tot 31 oktober. Ik heb dit toen ook direct aangekaart en diverse mails gestuurd maar alles bleven ze negeren, de aanmaningen konden ze daarentegen dan wel weer versturen. Ik heb zelf weinig tijd om overdag te bellen omdat ik dan aan het werkben (em de wachttijden 20 minuten zijn gemiddeld). Uiteindelijk iemand gesproken en die zei dat het op de factuur van september ging en ze zou alles opsturen. Ik heb gezegd dat als dit klopt ik uiteraard betaal maar dit bleek dus niet het geval te zijn, laatste factuur was toch echt oktober, toen ik hierop reageerde werd ik weer genegeerd. Toen ik de volgende aanmaning weer kreeg heb ik opnieuw gebeld en erkende ze wel de fout, ze zou dit doorzetten naar de juiste afdeling en die zouden het aanpassen.
Vervolgens kreeg ik weer een mail dat het om de betaling van oktober ging maar heel verassend, onaangepast. Opnieuw werd ik weer genegeerd toen ik op de mail reageerde.
Na diverse dreigingen van incasso's door youfone heb ik weer gebeld en ze zouden het nu echt aanpassen waarop ik 2 weken weer niks hoorde, toen ik tussendoor belde zeiden ze dat hij nog in behandeling was. Uiteindelijk hebben ze een credit aangemaakt waarop ik netjes de vraag stond hoe dit nu verwerkt wordt, moet ik het verschil handmatig overmaken, zo ja hoe en waar naartoe of wordt dit op mijn rekening gestoord en moet ik het volledige bedrag betalen? Het was weekend dus bellen ging niet, dus ik heb toen alleen een mail kunnen sturen en afgewacht of ik iets op mijn rekening zag komen. Ik heb echter nog niks gezien en nu doen ze de administratiekosten verhogen met €40,- euro terwijl ik nog steeds geen uitleg kreeg en zelfs ook wou betalen. Toen weer gebeld, dezelfde dag nog, en kreeg ik te horen dat ze de €40,- er niet meer af konden halen maar ze gaven wel een rekeningnummer zodat ik het handmatig over kan boeken.
Ik heb nu het totaal minus de €40,- betaald omdat deze kosten zijn ontstaan omdat zij al mijn vragen per mail negeren en telefonisch eigenlijk tijdrekken waardoor de termijn verstreken is. Dit had makkelijk in 2 weken (dat is al ruim) opgelost moeten en kunnen zijn.
Ik ben al jaren klant bij youfone en ben tot nu toe altijd tevreden geweest. Maar onlangs had ik een probleem met mijn databundel van 15 GB, wat totaal niet klopte. Ik kreeg een melding dat ik 80% van mijn data had verbruikt, wat vreemd was, gezien ik het normaal nooit helemaal verbruik en de nieuwe bundel net pas een week in was gegaan. Ik schakelde over op wifi. Toch kreeg ik even later een melding dat mijn bundel volledig op was, gevolgd door een blokkade vanwege hoge kosten die opliepen tot €360, terwijl ik op wifi zat.
Ik heb direct mijn mobiele data uitgezet en contact opgenomen met de klantenservice. Zij beloofden het uit te zoeken en ik heb niks meer terug gehoord. Een week later weer gebeld en toen werd er gezegd dat ik moest wachten tot de factuur beschikbaar was. Ondertussen had ik mijn data nog steeds uit staan, dus heb een poosje zonder internet gezeten.
Toen ik de factuur uiteindelijk ontving, bleek uit de specificaties dat de kosten al waren gemaakt voordat mijn bundel volledig op was. Hoe kan dat?
Ik stuurde een klachtenbrief met de vraag om het zo snel mogelijk af te handelen en het bedrag nog niet af te schrijven. Ook heb ik de specificatie mee gestuurd en gemarkeerd dat de kosten waren gemaakt op een tijdstip dat mijn internetbundel nog niet verbruikt was. Maar toch werd €360 van mijn rekening gehaald en heb ik geen reactie gekregen op mijn klachtenbrief.
Ik heb het bedrag gestorneerd en opnieuw een klacht ingediend, maar ook hierop kreeg ik geen reactie. Ik heb weer gebeld en er werd beloofd dat mijn klachtenbrief direct naar de financiële afdeling gestuurd zou worden en het binnen een week opgepakt zou zijn. Mochten zij te druk zijn, dan zou diezelfde medewerker mijn klacht direct in behandeling nemen. Ik zou binnen een week een mail ontvangen beloofde ze.
Ondertussen werd ik bestookt met berichten over mislukte incasso’s. Ik heb inmiddels de abonnement stop gezet.
Helaas heb ik na een week nog steeds niks vernomen en heb ik dus vandaag weer gebeld. Ook vandaag kreeg ik weer dezelfde belofte van een medewerker dat mijn klacht naar de financiële afdeling zou worden doorgestuurd. De vorige medewerker had dat blijkbaar niet gedaan. Deze medewerker gaf aan dat ze me vandaag nog zou mailen en het verbaasd me helemaal niet dat ik niks meer heb gehoord. Ik vertrouw niet meer op een fatsoenlijke afhandeling en heb nog nooit zo’n slechte klantenservice meegemaakt.
Een zeer teleurstellende ervaring sinds de overstap naar Youfone in oktober 2024. De vaste telefoonlijn werkt sinds dag één niet, ondanks talloze pogingen tot oplossing. De klantenservice is onbereikbaar of geeft tegenstrijdige informatie. Er worden facturen gestuurd voor niet-werkende diensten en bij stornering volgen direct dreigementen met blokkering. Als klant is dit volstrekt onacceptabel.
Ik raad Youfone ten zeerste af en adviseer anderen om geen gebruik te maken van deze provider. Mijn ervaring met hun klantenservice en product was bijzonder teleurstellend.
Voor mijn verblijf in het buitenland had ik een wereldbundel aangeschaft om daar internettoegang te hebben. Helaas bleek bij aankomst dat ik totaal geen bereik had, en dit probleem hield aan gedurende mijn volledige verblijf van twee weken. Omdat het gebrek aan bereik mijn vakantie negatief beïnvloedde, was ik genoodzaakt de klantenservice te bellen. Hoewel ze op de hoogte waren dat ik in het buitenland zat, lieten ze mij regelmatig minutenlang in de wacht staan, zogenaamd om “intern advies in te winnen.” Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ze niets voor me konden doen en dat ik het zelf maar moest uitzoeken.
Na twee dagen bellen en smeken om een oplossing werd het duidelijk dat mijn probleem hen weinig interesseerde, ondanks dat ik hierdoor geen gebruik kon maken van het product waarvoor ik had betaald.
Bij thuiskomst trof ik bovendien een rekening aan van €235. Naast de kosten voor de niet-functionerende wereldbundel moest ik ook betalen voor mijn telefoongesprekken met de klantenservice.
Deze ervaring heeft mijn vertrouwen in Youfone ernstig geschaad. De klantenservice was onbeleefd en onprofessioneel, en het bedrijf leek totaal niet gericht op het oplossen van klantproblemen. Ik raad iedereen af om voor Youfone te kiezen; in mijn ogen zijn zij alleen gericht op winst maken, zonder enige klantgerichtheid.
Zeer teleurstellende ervaring met Youfone
Zeer teleurstellende ervaring met Youfone!
Ik ontving een rekening van €128,60 voor slechts 1286 MB buiten mijn bundel. Toen ik contact opnam met de klantenservice om de situatie uit te leggen, kreeg ik alleen te horen dat dit de standaardkosten zijn en dat ze terecht in rekening werden gebracht. Geen enkele poging om mee te denken of te helpen.
Bij het controleren van mijn specificaties zag ik bovendien dat dezelfde hoeveelheid MB meerdere keren werd afgeschreven, wat onterecht lijkt. De medewerkers aan de telefoon waren onprofessioneel en boden geen enkele ondersteuning.
Conclusie: maak nooit gebruik van Youfone als je op zoek bent naar goede service of klantvriendelijkheid. Ze zijn snel in het innen van hoge kosten, maar traag en onwillig als het gaat om klantenservice.
Diverse spookkosten in rekening gebracht. Bij klagen geven ze niet thuis. Zeer slechte klantenservice als je belt. Niet abonneren! Waardeloos bedrijf! Hier is echt goedkoop is duurkoop